donderdag 16 april 2015

VERDIEPDINGEN: Privacy en veiligheid online.

Privacy en veiligheid online, hoe ver gaan wij daarmee. Ik herinner me een voorval van een aantal jaren geleden: Een vrouw op Face Book vertelde: "dat zij het enorm naar haar zin had, want zij was op vakantie in Spanje en tevens vertelde zij daar nog een aantal dagen te blijven!". Waarschijnlijk had zij haar naam en adres ook op Face Book staan, vervolgens werd 1 dag later haar hele huis leeggehaald!
Zelf probeer ik zoveel mogelijk herkenning te vermijden. Op Face Book en Twitter heb ik niet zoveel te vertellen.
Wel lees ik wat andere mensen er op schrijven! Herkenbare foto's toon ik  niet op de FB of twitter!
Met mijn smartphone maak ik wel foto's en die zet ik dan op Dropbox, volgens mij kunnen daar geen onbevoegden bij komen! Wanneer ik iets zie op de publiekspc's op mijn werk en de klant loopt  weg, roep ik hem/haar terug om uit te loggen en zie ik de klant niet meer dan log ik uit. Lezen doe ik dat allemaal niet.
Mijn naam heb ik ook nog gegoogled; daarop kwam ik mijn naam 1 x tegen waarvan ik het weet en dan heeft het met sport te maken, dus niets ernstigs. Met surfen doe ik ook voorzichtig!

                                    Afbeeldingsresultaat voor privacy en veiligheid online

1 opmerking: