zondag 12 april 2015

VERDIEPDINGEN: Crowdsourcing en crowdfunding

Over Crowdfunding had ik het dagelijks leven wel over gehoord. Zoals een aantal jaren geleden bijv.: zangeres Hind wilde een nieuwe plaat maken. Zij had daar geen geld voor, vervolgens deed ze een oproep op de televisie of mensen haar wilde sponsoren voor haar nieuwe plaat. Zij had een website en daar op kon je je aanmelden.
Verder had ik mij daar niet in verdiept!Nu kom ik het tegen in de Verdiepdingen.
In deze tijd (crisis) zal er steeds meer projecten  gebruik maken van Crowdfunding.

Over  Crowdsourcing las ik bij "Vele handen maken licht werk" hoeveel kennis men met elkaar wil delen en als toegevoegde waarde meegeven. Dat is fantastisch.

Vooral in deze tijd van bezuinigingen kan de bibliotheek van  Crowdsourcing- en Crowdfunding gebruik maken.

Een goed project/plan dienen wij als bibliotheek te bedenken, misschien wel eerst op lokaal niveau?
Het zet mij wel tot nadenken!

1 opmerking: