woensdag 17 april 2013

# ding 9. De Sociale Catalogus

De Aquabrowser  als zoekmachine vind ik zelf prettig werken en daarbij kan je  "verfijnen" dus nog gerichter zoeken.
Bij cWise vind ik de mogelijkheden om te zoeken beperkter in vergelijking met de Aquabrowser.
Wanneer een lener een vraag heeft en ik kan het in cWise niet  vinden, kijk ik even bij Google, dan kom ik er wel uit. Soms heeft de lener een woord over een boek of ze hebben het verkeerd op het briefje geschreven dan begin ik meteen bij Google.
In onze catalogus heb ik  geprobeerd om te "taggen"  daar voor moest ik mijn profiel aanmaken en een "nickname" maar dat lukte goed. Daar ga ik meer meedoen! Grappig!
Voor de leners van de  bibliotheken is het leuke informatie hoe de materialen ervaren worden en het is een "sociaal" moment.

1 opmerking:

  1. Wanneer de klant ervoor 'in de markt' is, is het heel leuk het hele sociale gebeuren van de catalogus uit te leggen.
    Ik ben het met je eens dat Wise nogal star is, wat dat betreft is er niets geleerd van Bicat.

    BeantwoordenVerwijderen